Framme!

Nu e vi framme i Sydney! Det har varit en lååång resa och vi e ganska trötta. Klockan e halv tio på kvällen här, och hemma e den alltså halv tre på eftermiddagen.
Måste svara på några kommentarer: Vi e alltså i Sydney nu, men hade nog tänkt fara runt lite överallt, till Nya Zeeland också, och vi stannar i alla fall till maj nästa år. Elsa lilla gumman, den ena Sara skriver med h (Gustafsson) och den andra utan h. Enkelt! Saknar dig också för övrigt.
Jag hade en del problem på Arlanda. Mitt visum hade nämligen försvunnit ur databasen, så jag fick köpa ett tremånaders turistvisum. Men det ska nog ordna sig.
Flyget var lyxigt, tyckte vi. Till Kuala Lumpur var det typ bara halvfullt. Vi hade inte fått platser bredvid varandra, men både jag och Sara hade raderna tomma så vi kunde flytta till samma rad allihop. Vi fick mat fyra gånger på nästan tolv timmar. Varje stol hade egen tv-skärm, och man kunde välja mellan massor av filmer, spel, musik och tv-program. Jag såg Narnia - the Witch, the Lion and the Wardrobe, The Secret, What Happens in Vegas och ett halvt avsnitt av Heroes, säsong två (inte alls spännande). Från KL till Sydney var flyget lite fullare, men också lite mindre. Vi fick mat två gånger och det fanns precis samma filmer. Såg halva The Maid of Honor, men sen somnade jag. Sara och Sarah kunde flytta så att de satt bredvid varandra, men jag satt bredvid två indier, tror jag.
På flygplatsen kollade de inte våra visum, av nån anledning. Vi blev hämtade av några från Work and Travel och skjutsade till Sydney Central YHA. Nu ska vi utforska det här stället och i morgon ska vi se vad Sydney har att erbjuda.
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Hej. Vad roligt att resan har gått bra. Hoppas att det ordnar sig med visumet, eller det gör det väl säkert. Här hemma har det varit en fin sommardag. Alla har ringt och hört om ni har kommit fram. Men nu vet jag att ni har gjort det. Sov gott!

2008-08-27 @ 18:14:05
Postat av: Olivia Idas lillasyster :)

Hej!

Vad roligt att det har gått bra! Jag tycker inte att vädret har varit bra (i alla fall inte på rasterna). I tisdags tog jag min första trumpetlektion. Åke tyckte att jag var duktig (jag tyckte att det var enkelt). Tuffe och Rudolf hälsar!



KRAMAR

Olivia



P.S

Rudolf tycker det är skönt att det inte finns någon hemma nu som stänger ut honom på balkongen... Han känner sig mycket tryggare nu!D.S

2008-08-27 @ 18:41:30
Postat av: Lena!

Hej Ida! Skönt att höra att du kommit fram till Australien nu! :D Om du tycker att det var en lång flygresa... vad skulle inte jag tycka? :S ojoj.... Kom ihåg mina "små tips" till dej, har inte några nya ännu eftersom jag inte ställt till med ngt här hemma efter att vi träffades, men det lär nog komma ;P Ha det bra!



Ps... Sätt ingen länk från den här bloggen till min iaf :) tack!



KRAM!

2008-08-27 @ 20:37:25
Postat av: elsah

okej , tack ida for att du informerade mej om dina vanner sara och saraH.

have a nice day, elsaH.

2008-08-28 @ 17:40:06
Postat av: Börje o Marita

Hej på er!

Hoppas ni har det toppen och får träffa många nya

människor och se nya platser.

Dream it and do it!!!!!!!!!!

Vi vill skicka hälsningar till er alla.

från Saras farfar och Marita

2008-09-09 @ 13:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0