Nytt hostel

Nu har vi flyttat till Great Aussie Backpackers i Kings Cross. Det finns lite skit i hörnen, men det är inget rent helvete i alla fall. Vi betalar 60 dollar för tre nätter. Mycket billigt för att vara Sydney. Frukost (och femton gratis drinkar på barer runt omkring) ingår. Vi bor ensamma i ett sexpersonersrum och har egen toalett, dusch, tv och kylskåp. Det hade vi inte på YHA, och där kostar en natt 35 dollar utan frukost.
I dag har det varit lite kallt och regnigt. När vi plockade fram jackorna i morse upptäckte vi att Sarah och jag hade köpt likadana ... Nåja, de är snygga i alla fall.
Tyvärr kan vi inte lägga upp några bilder i dag. Det finns inga USB-portar på datorerna här! Men i morgon går vi till work and travel-kontoret, så då går det bättre.
Tidsangivelserna i bloggen är svensk tid, by the way ... Vi skriver inte inlägg kockan två på natten, alltså. Räkna plus åtta timmar!
Fortsätt skriva kommentarer allihopa! Det är jätteroligt att läsa!
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Elsa

hej ida,

någon dag när jag har tid så ska jag kommentera dina bloggar men just nu är jag väldigt upptagen av att njuta att ingen rör på fötterna!

puss elsa

2008-08-31 @ 16:32:56
Postat av: Idas mamma

Priset på hostelet och att ni har eget rum tycker jag är jättebra. Men det där med gratis drinkar... Det är väl åtminstone inte 15 per dag! Då lär ni aldrig kommer därifrån...



Idag, den sista augusti och Idas mormors födelsedag, var det sista dagen på sommaren. Nu är hösten officiellt här även om det har känts så redan länge. Var det Australiens sista vinterdag det här? Börjar våren nu?



Har ni vant er med att solen står i norr mitt på dagen? Och har ni kollat hur vattnet rinner ut ur tvättfatet? Och har ni kontrollerat att polstjärnan inte syns (eller hur var det nu igen...)?



Sköt om er!

2008-08-31 @ 21:19:13
Postat av: Idas pappa

Hej !

Nu har det snart gått en vecka...

Roligt att läsa om allting down under.

IFK vann med 2-1 ikväll mot ROPS - var inte och tittade. LW:s begravning drog ut på tiden - mycket folk och mycket blommor. Närmast en statsmannabegravning man kan få dagens åland.



Take care !

2008-08-31 @ 22:16:56
URL: http://paandrasidanjorden.blogg.se/
Postat av: Susanne

15 fria drinkar !! Nu ringer jag till Sparhallen!

När går solen ner i Australien ? Jag såg att ni vistades ute efter mörkrets inbrott så jag hoppas det är vid 18 tiden (lokal tid !). I går var jag till Uppsala och då passasde jag på och träffa Anna en stund. Hon har fått cykeln stulen så nu får hon promenera överallt. Billiga cyklar är en bristvara i Uppsala när studenterna börjat för höstterminen. Så troligtvis blir det som i fjol, att jag köper en billig härhemma, lånar en bil med dragkrok och för cykeln till Uppsala. Curlingmammor, släng er i väggen!

2008-09-01 @ 11:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0