Sydney

I dag har vi sett ungefar hela Sydney. (Det ar jobbigt att skriva å, ä och ö sa det blir a och o istallet.) Det har varit soligt och mulet till och fran, och ganska blasigt och kallt nar man inte var i solen. Vi har sett operahuset och delfiner som hoppat i havet. Till middag at vi nudar som vi tillagade i koket pa vart hostel.
I morgon ska vi ha mote pa work and travel, sa da far vi forhoppningsvis australiensiska simkort och bankkonton.
Nu sag jag att Sara skrev att jag vaknade forst halv tolv. Jag sov som en stock. Jag horde inte ett dugg forran Sarah kom in i rummet. Och da lar jag ha sagt 'E klockan sa mycket redan?' redan innan hon hade sagt nat.
Alla e valdigt vänliga har. Jag blev forst ganska forskrackt igar kvall nar receptionisten kallade mig sweetie, men sen mindes jag att folk hade 'varnat' mig for att det e sa har.
/ Ida


Kommentarer
Postat av: Lena

Det e bra Ida; resa till Australien för att sova xD haha

btw, blev du inte kallad för sveetie på sparhallen? Det blir iaf jag på Zeipels :S Det e bara att se glad ut! ;)

2008-08-28 @ 20:22:53
Postat av: Idas mamma

Operahuset i Sydney och det redan första dagen... Jag blir grön av avund. Men jag får väl jobba på Sparhallen en sommar jag också så att jag har råd att åka.

Jag saknar en presentation av er på bloggen. Era bekanta och släktingar vet nog vem ni är men jag tänker på dem som råkar halka in på er blogg. Typ att ni är tre åländska tjejer som i våras tog studenten och har sommarjobbat på Sparhallen (i alla fall två av er) för att ha råd med den här resan som är ett sabbatsår från studier och att ni nästa år tänker studera statsvetenskap i Uppsala (i alla fall en av er).

2008-08-28 @ 21:25:35
Postat av: Susanne

Jag kommer också att söka jobb på Sparhallen!! Det ser ut att vara fantastiskt i Australien, både Operahuset och de tre glada flickorna får en längta till andra breddgrader. Härhemma har hösten gjort entre, blåsigt och regnigt. Ytterligare ett hösttecken är att Anna åkte "hem" igår, dvs till Uppsala. På måndag börjar hennes studier igen.

2008-08-29 @ 10:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0