Fredag igen

Sa var det fredag igen. Vi har jobbat 8 dagar i rad. Det regnade namligen pa onsdag och torsdag forra veckan sa vi jobbade i helgen i stallet. Det har varit riktigt varmt de senaste dagarna, igar var det nastan olidligt. Jag gick och simmade i bevattningsdammen pa min lunchpaus. I dag ar det mulet, som tur ar. Det borjade regna ocksa sa vi slutade en timme tidigare.
Vi far lon pa fredagarna och vi far betalt per trad eller per rad med trad. Jag fick 620 dollar fore skatt den har veckan. Nar boendet och skatten ar avdraget sa blir det 389 dollar kvar (logi 150 dollar per vecka, inklusive transport).
Vi hade en ny arbetsuppgift ocksa nagra dagar: beskarning av persikotrad. Det var roligare an appelgallring, men tyngre. Nu ar vi tillbaka pa applen igen.
Nu ska det bli skont med tva dagar ledigt. Vi ar lediga i morgon i alla fall, och forhoppningsvis pa sondag ocksa.
Nasta fredag, den 12 december, far vi harifran. Vi far tillbaka till Brisbane forst och sen till Surfers Paradise.
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Hej

Här hemma har vi också för varmt, men inte så varmt att jag simmar i bevattningsdammar...



Idag är det andra advent och vädret är fortfarande grått och regnsjukt. Den snö som föll för två veckor sedan har töat bort. Vi kan ju alltid hoppas på lite snö och is till jul, i alla fall.



Jag läste om Surfers Paradise på nätet och det är känt för shopping och nattliv. Det passar ju inte backpackers precis, så jag antar att stoppet inte blir så långvarigt... De firar 75-årsjubileum hela december, så det är säkert roligt att vara där. Det är 75 år sedan platsen officiellt fick namnet Surfers Paradise, bebodd har den varit längre än det. Jättefyrverkeri skulle det vara på nyårsafon, men då är nu ju i Sydney. Det ska bli roligt att höra vad backpackers gör i Surfers Paradise.



Ha det bra!

2008-12-07 @ 09:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0