G'day

Den har ovantat lediga dagen har vi tillbringat vid floden igen. Den har gangen gick vi ut pa en ö, dar vi var nastan helt ensamma. Det var perfekt vader: inte ett moln sa langt man kunde se, ungefar 23 grader i skuggan och en svag vind som svalkade precis lagom mycket. Vattnet var dock lite kallt for att simma i. Eller, det skulle nog ha gatt (skulle gissa att det var 17 grader), men vi gjorde det inte i alla fall.
Nu har vi ju stigit upp fore klockan sex tva dagar i rad i onodan, sa i morgon ska vi sova ut. Vara rumskamrater har inte heller nat  jobb i morgon (vitloken ar tillfalligt slut), sa inget larm kommer att vacka oss i onodan heller. Sen ska vi ga och boka oss ett flyg till Cairns. Verkar som att det blir fran Melbourne nu, det var billigare darifran.
De har rapporterat i nyheterna har om skolmassakern i Finland, bade igar morse och i morse. Bara korta inslag. Det var forsta gangen de rapporterade fran Norden, eller fran ett icke-engelsksprakigt land over huvud taget for den delen (vad jag har sett).
/ Ida


Kommentarer
Postat av: Idas moster

Vad bra att apelsinskörden sinade! Nu ska ni njuta av er vistelse i Australien. Slavarbete kan ni ägna er åt resten av livet! En lång resa till andra sidan jorden gör man bara en gång.

2008-09-25 @ 20:09:53
Postat av: Idas mamma

Jag tycker att Idas moster är ovanligt klok den här gången. Håller helt med henne. Jag ska läsa om Melbourne senare, jag hinner inte nu. Jag lär mig massor om Australien under er resa! Egentligen behöver jag inte åka dit själv längre, jag upplever allt ändå. Jag är i Australien även nattetid, kan jag berätta för er. Men jag har inte sorterat apelsiner, jag tyckte väl att det lät tråkigt.



Njut av era lediga dagar!

2008-09-25 @ 21:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0