Jobba?

Dom tre senaste dagarna som vi jobbat (lordag, mandag och tisdag) har vi fatt sluta tva timmar tidigare an vi forvantat oss. Det ar ju alltid trevlig, men det kanske skulle varit kul om vi fatt veta det lite tidigare an precis da vi slutar! Naja sen i onsdags for vi pa jobb som vanligt. Vi kommer dit, stamplar in och jag hinner just och just ga och borja packa, nar surtanten kommer och sager att jag ska ha en "day off" idag. Jahah tanker jag, funderar lite pa om hon tanker sparka mej... Sen kommer jag pa att jag inte vet hur jag ska komma tillbaka till hostelet. Jag tror ju att det bara ar jag som blir hem skickad... Men det visar sej att det ar sammanlagt 6 tjejer som ska hem. Daribland alla vi tre. Sa det ar bara att stampla ut efter fyra fem minuters jobb. Och sa skjutsar Bryan hem oss.
Det kandes ju lite jobbigt att vi stigit upp sa tidigt i onodan, kunde tanten inte kommit pa det igar? Hon skyllde by the way pa att det var nagot fel pa maskinerna (dom har visserligen haft lite problem med dom men iallafall). Naja det var jatte fint och soligt vader sa det var ratt skont och vara ledig :)
Vi gick till floden och solade. Och smart som man ar, tyckte jag att jag inte skulle behova lagga pa nan solkram. Naturligtvis brande jag mej... Men det var inte sa farligt, men nu har jag iallafall lart mej att det behovs nog lite solkram anda!
Pa vagen hem kollade vi flyg och handlade. Sen nar vi kommer in till hostelet haller Frankie som bast pa att lasa kontoret. Han kommer och pratar med oss... Han sa att Sim Fresh bara ville ha tillbaka tva av oss pa jobb imorrn (torsdag). och att "you Sara(h) I think" (pekar pa mej) inte skulle komma tillbaks... "Jaha okej" tankte jag... Han sa att han skulle fixa ett nytt jobb at mej, sa att... Och jag far ju sovmorgon :p
Det som dock var lite trakigt med att vi inte jobbade var att vi ju far lon pa onsdagar...

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0