Sydney Aquarium

I dag var vi till akvariet. 16 dollar for oss WTC-medlemmar (10 euro) (29,95 dollar annars). Bast var the oceanarium, tycker jag. Dar fanns det hajar och andra hemska djur. Korallreven var ocksa fina. Dar fanns en massa Nemo-fiskar.
I gar var jag till St Mary's Cathedral. Den var vacker och valdigt typiskt katolsk, men jag maste saga att jag tycker battre om de gamla europeiska kyrkorna, vars golv inte ar blanka och vars stenfigurer inte har alla nasor kvar.
I morgon ska vi till Blue Mountains och titta pa vacker natur och koalor och kangurur.
Till Sofie: saknar dig ocksa! Du borde vara har ... Men vad var det for order du gav mig?
Vi har bestamt oss for att stanna tre natter till pa det har vandrarhemmet. Det ar ganska trevligt har. Sen, pa lordag, ska vi fara nastans. Vi har typ nastan fatt jobb i Mildura, 700 km vaster om Sydney. Eller vi har fatt jobb dar, vi vet inte nar vi ska borja bara.
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Hej

Vad bra att ni unnar er lite "nöjen" som akvarier, kyrkor och naturutflykter. Hoppas att ni fick en fin dag.



Vad ska ni göra i Mildura? 700 km bort, då skulle vi väl hamna i Norge om vi sökte jobb så långt bort...



Ida, din fiol saknar dig. Jag skulle "hjälpa" Olivia med fiolläxan. Men din fiol var så oherrans ostämd att vi först måste stämma den. Och då sade det "pling" och så hade d-strängen gått av... Din fiol kände sig övergiven som hade blivit lämnad så länge att strängen gick av! Men jag ska ta hand om den bara det lugnar ner sig här hemma. Jag ska gnissla på den en stund varje kväll (ostämd!).



Följer ni med nyheterna? Sedan ni åkte har jag inte hört Australien omnämnas i TV en enda gång förutom något sportresultat som var från OS i Sydney. Nyheterna här hemma handlar mest om republikanernas vicepresidentkandidats 17-åriga dotter som väntar barn med en ishockeyspelare. Och han har meddelat att han inte tänker gifta sig och inte vill han ha barn heller... Skandalen är ett faktum i moralens högborg USA!



Och på Åland handlar det mest om Lissabonfördraget, men det lär väl inte intessera er så mycket. Det är ännu långt från ett beslut om godkännande eller förkastande i alla fall.



Må så gott!

2008-09-03 @ 20:37:41
Postat av: David

Hej Ida din ... din ... Lyxlirare!



Hajar? De skulle jag gärna sett. När (om) ni far och fiskar får du berätta vad ni får. Och om ni far till Australia zoo får du ta några bilder åt mig också. Hoppas ni har det bra.



/David

2008-09-03 @ 20:53:08
Postat av: Rihatsu

Jag beordrade dig att ha skitskoj...; )

2008-09-03 @ 22:09:54
Postat av: Lena

Idaa, har du glömt att läsa min blogg? :( Jag skrev ju en personlig fråga till dej.... Hmm.. Bara en timme till Heroes! Det började igår, såå bra! :D Lite deprimerad för att de ska börja visa 24 på TV400 efter jul.. Har de glömt bort att jag vill se det eller? :O Måst försöka hitta ngn som kan tänka sig regelbunda Lena-besök ;) Och min dator har kollapsat! Men det står det massor om i bloggen! ;) Ha det bra! Kram

2008-09-04 @ 19:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0