Besök hos Australiensiska släktingar i Sydney

Forra sondagen kladde vi upp oss, kopte blommor och gjorde oss i ordning for attt traffa min slakting som jag hittat i Sydney. Min faster gav mig en adress som jag skickade vykort till (adressen visade sig vara lite fel men kortet kom fram anda) och sedan ringde Robyn upp mig. Jag trodde att Robyn var min farmors brors barnbarn, men jag kanske tankt lite fel for hon verkar vara min farmors farbrors barnbarn (ar det nagon som ens orkar hanga med har?) Vi blev lite osakra pa kontakten men det spalde inte sa stor roll.
Vid halv 1 kom Robyns man Erroll och hamtade oss vid den stora Coca-Cola skylten inte langt fran vart hostel och tog oss med pa en liten guidad tur pa vagen till deras nya hus i Vaucluse dar de bjod pa lunch. Deras 12-ariga dotter Eloise var med i bilen och hamtade oss ocksa. Vi visste inte riktigt vad vi skulle forvanta oss av motet och jag var lite nervos. Det visade sig iallafall att de hade ett STORT, FINT hus med HAVSUTSIKT (!) i fororten. Vi fick en guidad tur av deras nya hus, som annu inte ar riktigt fardigbyggt. 3 vaningar, hiss, pool, 6 toaletter (atminstonde), stort garage, nastan 1 TV i varje rum och en liten uthyrningslagenhet i kallaren!! Robyn jobbar som advokat och Erroll ar manager av nagot slag sa jag antar att de har ratt bra med pengar.  Vi fick traffa deras lilla gulliga hund som heter Bell och var 4 ar gammal. Robyn har varit till Aland 3 ganger men inte sedan Eloise foddes, Hon vill garna fara dit igen sade hon.


 / Sarah


Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hellooo there, Sarah & Co! Tack så mycket för fin info, från er lunch med Robyn m. familj. Verkar ha varit en intressant träff. Jo hon är barnbarn till farmors morbror. Robyns pappa hette Warner som var alltså barn till Karl(Charles) som emigrerade som mycket ung. Och Karl var alltså bror till farmors mamma Ellen. Puuust. Så då har jag rett ut det, haha....

Annars, vilka härliga bilder från surfingdagarna, så nu kan ni det, eller????? Jätteduktiga e ni att fixa allt, fortsätt så, och ha det så bra...

Kramizar Ammi o Paul

2009-01-09 @ 18:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0