Australia Zoo

Igar var vi till Australia Zoo, Steve Irwins eget zoo. Och det marktes; han var pa bild OVERALLT. Hans barn och hans fru ocksa. Hans 10-ariga dotter Bindi har ett eget barnprogram och hon ar precis lika (irriterande) entusiastisk som sin far.
Annars var det nog den basta djurparken jag har varit till. Vi var pa Wildlife Show till Crocoseum, gick genom Roo Heaven, dar man fick klappa kangurur och wallabies, och blev fotograferade med koalor i famnen (ooo vad de ar sota).
I morgon far vi till Brisbane. Forhoppningsvis far vi upp lite bilder da.
I dag ska vi till Noosa National Park en svang.
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Hej

Namnet Steve Irwin sade mig inget, men efter lite googling minns jag nog att hans död var omskriven för några år sedan. Han blev stungen av en spjutrocka i vattnen utanför Cairnes, så det är bra att ni har lämnat det området. Irwin var förresten av en god årgång, konstaterade jag. 1962:or är av det äventyrligare slaget.



När jag ändå var inne på Wiklipedia (där Irwin fanns med tom. i den svenskspråkiga versionen), passade jag på att läsa om Brisbane också. Staden anlades som en straffkoloni på 1820-talet, så akta er för infödingarna där! Håll er till turister och inflyttade! Brisbane har 1,8 miljoner invånare och är Australiens tredje största stad, kan jag berätta ifall ni inte har läst på själva. Era hostel brukar ju inte ha så snabb internetuppkoppling har jag förstått så ni slösar väl inte bort tiden på onödig läsning, utan ser till att hålla er blogg uppdaterad...



Ha det bra!

2008-11-11 @ 11:34:47
Postat av: Lollo

Ja ha lyckats me ganska mkt under den här hösten! ;p

2008-11-11 @ 11:37:16
Postat av: David

Är Bindi like irriterande som sin far??? IRRITERANDE!?!?! Nu blev jag nog ledsen.

Nåväl, ha det bra, jag vet inte vad jag skall skriva ... En bli körde i en lyktstolpe ovanför oss men annars är det inget nytt.

2008-11-12 @ 17:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0