I Mildura. Och gratis Internet har de

Nu ar vi i Mildura! En lang busstur kravdes det for att komma hit, och aven om vi sov ett antal timmar kanns det som att man varit uppe hela natten. Vi blev hamtade vid busshallsplatsen av en tjej fran vart nya hostel. Det ar ett jattetrevligt och rent hostel, och pool och gratis Internet har de. Vi bor i ett sexpersonersrum med tva killar (ingenting mot Canberra - dar bodde vi i ett tiopersonersrum. Det var vi och sju killar). Forsta natten far vi gratis, och sen ar det 20 dollar per natt. Vi ska kanske borja jobba redan i morgon, pa nan farm blir det. Mildura betyder röd jord pa nat aboriginsprak (bra beskrivning).
Var sista dag i Canberra tillbringade vi i Australian National Botanic Gardens. Vadret var varmt och soligt. I dag skiner solen fran en klarbla himmel, men det har inte hunnit bli varmt annu. Klockan ar bara 10:51. Nu maste vi hitta nanstans att handla mat. Var bussresematsack ar nastan slut.
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Jag googlade på "Mildura" och det blev 3 300 000 träffar, så det är nog ingen helt okänd håla ni hamnat i, som jag trodde (Djurvik har 16 200 träffar). När man bläddrar bland Mildura-sidorna så är det mycket "agricultur" och "horticultur", så ni har nog hamnat mitt i ett jordbruksdistrikt. Tydligen finns det mycket apelsinodlingar där. Att plocka apelsiner är nog någonting som ni aldrig kommer att göra igen, så pass på och skaffa er den erfarenheten! Kan vara en intressant merit när ni ska skriva er CV i framtiden.



Staden Mildura har 30 016 invånare, så ni hamnar i mindre och mindre städer. Med den här takten är ni snart nere på Djurviksnivå!



Sköt om er!

2008-09-09 @ 08:34:00
Postat av: Lena

Bra med gratis internet så du kan skriva på bloggen, och läsa min ;) Skulle vara roligt att komma och hälsa på, men jag tänker inte börja resa runt halva jorden helt ensam heller! :S Imorgon ska jag iaf köpa ny dator, så dit försvinner nästan hela månadens lön, men jag kan ju inte va utan en dator direkt xD Kan du inte försöka lägga upp lite mera bilder? eller, nej förresten MASSOLR med bilder! :D KRAM!

2008-09-09 @ 19:14:46
Postat av: Susanne

Jag förstår inte varför ni lämnade Canberra, 7 killar i samma rum!

Vädret härhemma behöver ni inte sakna. Det har regnat hela dagen idag. Men i stället har de extra varmt och soligt kring Medelhavet

Vi fick så fint studentkort av dig Ida idag. Jag funderar på om vi skall beställa studentkort av Anna snart. Eller kanske jag skulle ta konfirmationskortet först.

Det blir säkert spännande att jobba på fruktodling. Får man äta frukt dessutom så får ni ner matkostnaderna.

Sköt om er!



2008-09-09 @ 19:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0