Sommar, sommar, sommar!

Igår var det så varmt att vi gick till stranden. Tyvärr var det ungefär sex kilometer dit, så vi kom fram först vid fyra. Svar till Susanne: solen går ner nån gång vid sex på kvällen just nu. Det går väldigt fort och jag blir förvånad varje gång, är liksom van vid att det ska vara ljust till tio på kvällarna ännu. Så vi åkte buss tillbaka.
Svar till mamma: sängen står vid fönstret, men det är liksom ett litet utrymme där bakom (man kan undra varför), så inte alldeles bredvid. På de två hostel vi har bott på har vi fått lakan hittills. Och vi sover på nätterna. Det var bara så att vi hade burit vara ryggsäckar en lååång väg den där dagen, så vi var lite trötta. Och så hade vi inte hunnit att äta lunch (men vi gjorde det sen).
Nu har jag ringt några fruktodlare. Får se vilken som tänker ge oss jobb. Vill inte plocka bananer i alla fall.
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Gick det ingen buss till stranden? Hur är det med konditionen om det tar en hel dag att gå 6 km? Men annars låter det skönt det där att ta dagen som den kommer.



I morse trodde jag att det var Ida som gick iväg till skolbilen. Men sedan såg jag att Idas kläder satt på lillasyster. Hon har tydligen varit i storasyster garderob och inventerat ordentligt. Till och med väskan var Idas.



Jag funderar på att göra likadant (om det finns några kläder kvar där). Så om ni hör att jag går omkring på stan alldeles blå i ansiktet och inte ens kan få ett "hej" ur mig, så vet ni att jag har Idas jeans på mig och drar in magen (och rumpan) så mycket att jag inte kan andas...



Det är en vecka idag sedan ni åkte, det känns som mycket längre tid. Och vi har ju hunnit vara med om en hel del på den veckan. Tänk vad ni ska ha hunnit med mycket fram till nästa sommar...



Sköt om er!

2008-09-02 @ 08:14:07
Postat av: Rihatsu

Heej...~! ^^

Nu först har jag halkat in på bloggen er, joo...xD Saknar er redan..!

För varje inlägg jag har läst känner jag att jag ju borde vara där med er trots allt, GDI!! xD Bearbetar pappa så gott jag kan, men det ser nog ganska mörkt ut än så länge....x/Men så länge du följer min order kommer jag att följa din, Ida ; )

Nudlar ftw! xD

2008-09-02 @ 22:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0