Surf Camp

Vi var pa Surf Camp mandag till torsdag. Pa mandag var det samling utanfor Scubar, dar traffade vi tva av instruktorerna. Lite efter sju kom bussen som skulle ta oss till Seven Mile Beach (ca 2,5 h soder om Sydney). Det var full buss, mestadels nordbor, alla landerna utom Island fanns representerade. Vi, eller i alla fall jag, tyckte att instruktorerna verkade lite laskiga, men redan innan vi kommit fram till campen sa fick vi prov pa att de inte var stranga eller torra, utan de holl pa och busa lite, bland annat med och vacka upp folk som somnat.
Val framme fick vi forst lite information, innan vi fick vara sangplatser (i ett sexpersoners dorm), sen mera info. Efter det var det dags att for forsta gangen dra pa sig vatdrakten och promenera ner till stranden. Dar delade instruktoerna ut brador till alla, och vi blev indelade i grupper om 7-8 personer. Vi blev alla tre i samma grupp tillsammans med tva danska tjejer och en tjej och en kille fran Holland. Var instruktor var Chris.
I borjan gick det mest ut pa att trana pa stranden pa uppritade brador och lite forsoka "pusha up" sig. Men det tog faktiskt inte lange innan vi stod upp. Det lyckades vi med redan under forsta lektionen (aven om det inte var sa "surfaktigt").
Vi hade tva lektioner varje dag, en pa formiddagen och en pa eftermiddagen. Men pa torsdagen var vi faktiskt upp och surfade redan 6.30. Vi var lite trotta, men jag tycker att det var riktigt skont att fa komma igang pa det sattet.
Maten vi fick var jatte god, och bra varierad. Dagarna var upplagda sa att vi at frukost, surfade, at lunch, surfade och at middag. Naturigtvis hade vi en del fritid ocksa, sa lite vila hann man med ocksa. Och den vilan behovdes verkligen, det ar tungt att vara surfare.
En kvall gick vi upp pa berget/kullen bakom campen for att kolla pa solnedgangen. Det var varldens utsikt over stranden, det var jattevackert.
Om surfingen kan jag saga det att det var inte latt att lara sig, men jag hade nog anda trott att det skulle vara mera omojligt an det var. Visst fanns det ganger man nastan ville ge upp, men med liiite hjalp av Chris brukade det losa sig. Och mot slutet sa hade vi alla flera fina "riktiga" surfs, med turns och shuffles osv.

Efter vi fyra dagar maste vi da tyvarr packa ihop och fara tillbaka till Sydney. Jag kan inte annat an halla med Chaplin, som tycker att Sydney suger, det var sa mycket finare, mysigare och trevligare osv. pa den dar lilla campingen vid nationalparken dar stranden lag. Nar  vi kom till Sydney fick vi pizza pa Scubar, sa vi hangde dar ett tag pa kvallen.

Vi haller alla tre med om att det har var det basta vi gjort i Australien. Och de som kanner mig vet hur mycket jag alskar surfing (Blue Water High :p), men om jag alskade det fore jag provat sa ar det inget mot vad jag alskar det nu. Jag skulle seriost vilja "borja pa" surfing. Synd bara att man inte kan surfa hemma, sa jag for val helt enkelt stanna kvar i Australien. Det var inte bara sjalva surfandet i sig som var sa roligt, instruktoerna hjalpte ocksa till att gora det jobbigt att aka darifran. Alla var jatte trevliga, och jag namnde ju tidigare att de kunde vara lite busiga... Men det, det var val en liiiten underdrift. Man undrade hur de kunde ha san energi. Trots att de steg upp tidigare for att hinna med en egen surftur innan det var dags for vara lektioner, sa sprang de runt och retades med allt och alla. Det var val mestadels Shayne som holl pa, men Chap var ratt busig han med. Det var inte bara en eller tva gangen man typ holl pa och totalt bryta ihop av skratt :D

Forhoppningsvis ska vi val kunna surfa lite pa egen hand nu, far se om vi kanske gor det i Nya Zeeland rent av...

/Sara


Kommentarer
Postat av: Lollo

Fyfan va härligt dedär ser ut! :O

2009-01-11 @ 03:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0