Boxing Day

I dag ar det annandag jul och antligen tittade solen fram. Det har varit ganska mulet sen vi kom tillbaka till Sydney. Nackdelen med solen ar bara att det blir sa fruktansvart varmt! Man orkar knappt rora sig. Vi gick till Botanic Gardens i alla fall och hade picknick och tittade pa segelbatarna som ar med i Yacht Race till Tasmanien.
I gar kvall var vi pa bio, efter att ha atit Christmas Dinner som hostelet bjod pa (gott, men vi hade hoppats pa att fa smaka nat mer 'fair dinkum' = genuint australiensiskt - men i och ju for sig sa ar de ju européer fran borjan, sa det finns val inte sa mycket sadant (krokdil och kanguru forstas - far val prova pa aboriginmat)). Jag sag Quantum of Solace och Sara och Sarah sag Madagskar 2. Det ar sa roligt att ga pa bio har! (nar man ar van vid Bio Savoy det vill saga)
/ Ida


Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Hej

Menar ni att det är något fel på Bio Savoy???



Idag har Australia, filen som ni såg tidigare, premiär på den anrika biografen Savoy. Vi ska gå och se den men inte idag.



Vi har fint vinterväder nu. Ett par minusgrader, men inte mycket snö. Men man kan väl inte få allt.



Tuffe har piggnat i nu. Han är i en låda i grovköket. Mest sover och äter han, men det får man väl göra i hans ålder. Rulle bryr sig inte om honom. Han håller väl också på och blir äldre. I sin ungdom skulle han inte ha kunnat låta en kanin vara i fred.



Ha det bra!

2008-12-26 @ 10:52:32
Postat av: Susanne, Idas moster

Det är via er blogg jag får reda på vad som går på bio Savoy och tur är det för annars hade vi missat filmen Australia.



Som så många skriver så har äntligen solen visat sig här några stunder de senaste dagarna. Säkert lite konstigt för er att vi går här och trånar efter något som ni har lite för mycket av.



Anna är hemma över jul och det är roligt. Hon har en tenta i början av januari så hon hotar varje dag med att hon skall läsa men än så länge är det bara tomma hot.



Sköt om er!



Susanne

2008-12-26 @ 18:24:54
Postat av: Idas mormor

Hej

Det är lite snö och mycket halt så det begränsar min rörlighet (jag måste också skriva om vårt väder. Det finns inte så mycket annat än väder på Åland). Jag fick jättemycket julklappar, jag har nog varit väldigt snäll. Mest tyckte jag om bisampälsen. Fast mest behöver jag en ny tvättmaskin.



Kramar!

2008-12-27 @ 10:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0