I Airlie Beach

Nu har vi bott tva natter pa Magnum's i Airlie Beach. Hit kommer alla Australienresenarer for att  fara pa segeltur till Whitsunday Islands; sa ocksa vi. Pa fredag far vi pa en tvanattersseglats. Antagligen kommer vi inte ha nagon sandning da, i fall nagon forsoker na oss.
I dag har vi varit vid lagunen och solat och simmat.
Vart hostel har ett vardelost kok, men vi har anda lyckats ata nagorlunda nyttigt (gronsaksbiffar i dag). De flesta hostel brukar ha bra kok (bast hittills har Olembia's i Melbourne varit).
Det har hostelet har inte heller lakan (forsta hittills), sa nu sover vi i vara for resan inforskaffade reselakan.
Den har stan ar full med svenskar. Inte bra, for nu kan vi inte prata om vad vi vill utan att nagon forstar. Annars ar Australien fullt med tyskar, och alla tror dessutom att vi ar tyskar. Mycket engelsman och irlandare finns det ocksa, och nagra fransman, italienare, spanjorer, norrman och danskar.
/ Ida (och Sarah och Sara sitter bakom mig och deltar i skrivandet)

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Hej

Ni är inte så ensamma då som jag trodde att ni skulle vara i Airlie Beach. Jag har inte ännu läst om Whitsunday Islands, kanske er rapport hinner komma före. Jag lär mig i alla fall Australiens geografi och som jag skrev tidigare en gång så känns det som om jag inte behöver åka dit själv längre. Ska ni inte segla på dagarna? Vad ska ni göra då (tvåNÄTTERSseglats)?



Jag vet hur det är att bo på ställen som har värdelöst kök. Jag bor själv på ett sådant ställe nu. Kylskåpet är tomt och om jag inte lagar maten själv så är det inte heller någon annan som gör det... Så ni har min fulla sympati!



Ha det bra och njut av er seglats (jag förstod nog vad ni menade, jag kan inte bara låta bli att haka upp mig på ord...)

2008-10-29 @ 11:35:24
Postat av: sarahs mamma

Tack för kortet! Bara en veckas restid så det gick ju snabbt. Fint att ha på kylskåpet nu när vintermörkret kommer närmare.

kram!

2008-10-29 @ 12:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0