På Magnetic Island

Nu har vi varit på Magnetic Island i två nätter. I morgon far vi vidare till Airlie Beach.
Det har varit grymt varmt de här dagarna. Vi har knappt orkat röra oss. Det var egentligen meningen att vi skulle paddla kajak och snorkla, men tyvärr har en krokodil synts till på stranden, och därfär får man inte simma. Jäkla krokdil. Tur att det finns pool i alla fall.
Vi fick en timmes Internet var som ersättning. Eller S o S fick 88 minuter av nån anledning.
Magnetic Island är annars väldigt vacker. Inte alls samma fuktiga hetta här som på fastlandet. Den är inte så stor, men vi har inte orkat ta oss runt på den. För varmt.
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Vad skulle en krokodil göra... Jag tycker att ni är lite fega nu. Inte lär den orka med er alla tre i alla fall!



Bungalowen ser fin ut så vore jag er tror jag att jag skulle stanna ett tag till. Och paddla bland krokodilerna... Tänk om det var en stockodil som hade synts till. De är väl i alla fall ofarliga.



Airlie Beach har 2751 invånare så de blir säkert glada när ni kommer. Och bilderna därifrån ser härliga ut!



Ha det bra!

2008-10-26 @ 16:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0