På väg till Cape Tribulation

Nu har vi bokat våra utfärder. I morgon bitti far vi till Cape Tribulation och stannar dar två natter, tillbaka i Cairns på måndag. Antagligen har de inget Internet dar, men man kan ju alltid hoppas! På onsdag far vi till Stora Barriärrevet och snorklar.
Glomde skriva igår att de inte har bytt till sommartid har i Queensland, så nu ar det igen sju timmars tidsskillnad.
Det ar varmt och soligt och fuktigt i dag igen.
På dagarna ar traden fulla av fladdermoss som hanger upp och ner i grenarna. På kvallarna flyger de daremot omkring och vasnas.
/ Ida 

Kommentarer
Postat av: Lena

Fladdermöss?:O Fyy vad läskigt! Ta en bild eller två ;)

2008-10-10 @ 10:43:09
Postat av: Idas mamma

Hej

Cape Tribulation rekommenderade Gunilla Wik att ni skulle åka till, det var tydligen mycket sevärt. Låter härligt att snorkla. Fast jag har aldrig provat på det. Ni får väl berätta.



Här hemma var det kanonloppsdag och jag gick från Markusböle. Vi skulle precis ha hunnit på tre timmar om inte mitt sällskap nödvändigt skulle vara med i radion. Så han lät sig intervjuas i Ulfsby fastän det innebar en stor förlust i både tid och tempo. Vädret var lite gråmulet och duggregnigt men det var ändå en skön promenad. Ingen blåst och ganska varmt.



Och så har jomalabiblioteket invigts till tonerna av fiolmusik. Det var Olivia och en flicka till som förgyllde den tillställningen. Men jag han inte dit och lyssna, jag kom lagom till tårtserveringen...



Och så har vi hunnit bowla den här helgen också. 130 i en serie, de ni. Fast endel skulle väl kalla det tur. Olivia hade också 130 i samma serie. Hon slog två strikar efter varandra.



Ha det bra!

2008-10-11 @ 18:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0