Tillbaka pa bloggen

Ursakta alla lasare att ni fatt vanta, men nu ar vi tillbaka!
Det var sa att det i onsdags inte gick att logga in pa bloggen, och igar hann vi inte hit.
Det har har vi gjort:
Tisdag: Federation Square och St Paul's Cathedral. Gick och la oss tidigt, var trotta efter bussresan.
Onsdag: Rialto Towers (Melborne 360° Observation Deck). Var dit forst vid tvatiden och kollade in Melbourne fran 256 meters hojd i dagsljus, och sedan halv tio igen i morkret.
Torsdag: Royal Melbourne Zoo. Sag en massa djur som man inte visste fanns, och sa sadana som man visste fanns ocksa forstas. Bakade chokladmuffins (hostelet har ugn. Det ar det forsta stallet vi har bott pa som har det. For ovrigt borjar vi bli experter pa att laga mat pa gasspis. Gar mycket fortare och lattare an pa vanlig spis).
Fredag (i dag): Queen Victoria Market. Allt fanns att kopa dar. For var del blev det bara mat; mango, agg, avocado, cashew- och pistagenotter och en morot. Vi at plattar till frukost. De blev mycket fina.
I dag regnar det tyvarr, men igar var det varmt och soligt.
Till Jenny: Vi flog till Sydney med Malaysian Airlines (mellanlandade i Kuala Lumpur) och det tog ungefar 20 timmar. Vet inte vad bara flyget kostade (vi aker med Work & Travel Company som forutom sjalva resan ocksa ordnar visum, de fyra forsta natternas boende, arbetsformedling med mera).
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Roligt att höra ifrån er igen. Vi är ju så bortskämda med mer eller mindre dagliga rapporter.



Vad tycker ni om Melbourne? Jag läste att Sara saknar Mildura. Men, snälla ni, res inte tillbaka dit! Vi här hemma vill uppleva mer av Australien och vi vet ju redan allting om Mildura (inklusive hur man sorterar apelsiner). Jag ser fram emot Cairnes. Olivia och jag har funderat på hur korallreven ser ut. Jag letade efter bilder på internet men hittade inte så mycket. Jag frågade Susanne om hon visste och hon beskrev korallreven med sådan inlevelse att man kunde tro att hon varit där själv. Få se om er beskrivning överensstämmer med hennes.



Njut av era dagar i Melbourne!

2008-10-03 @ 21:21:28
Postat av: Lena

Som alla andra; roligt att bloggen uppdateras igen! Men vad gör du av 30 minuter? Du borde ju hinna skriva liiite längre mail ;) haha. Men, trots allt så är ju bloggen viktigare eftersom flera får ta del av det :) Kom just hem från arken och är väldigt pigg :O får väl se vad jag säger när jag ska på jobb om 5 timmar...

2008-10-04 @ 02:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0