Vi har hamnat i ett växthus på Kanarieöarna.

Nu ar vi i Cairns. Det ar varmt och fuktigt som ett växthus och valdigt turistiskt, som en Kanarieö.
Vårt hostel ar trevligt. Det har pool. Vi bor i ett sexpersonersrum med två asiatiskor och en tyska.
Den har dagen har vi hittills tillbringat vid lagunen, en saltvattenspool. Det var jattevarmt i vattnet. Man kan inte simma i havet har på grund av box jelly-fiskarna. Nar vi kom till stranden i morse var havet for ovrigt borta (eller nån kilometer ut i alla fall). Nu har det borjat narma sig igen.
Vi ska boka in oss pa turer till Cape Tribulation och Stora Barriarrevet.
Som sagt, det ar varmt har. 30 grader minst. Men det ar skont.
/ Ida


Kommentarer
Postat av: Lena

Låter ju trevligt, här ösregnar det och är ca 10 grader, härligt väder ;D Jag har skrivit ett inlägg på bloggen speciellt till dej! :P Hoppas ni har möjlighet till internet nu, liiite mera än 30min. Och jag vill se bilder! :D KRAM!

2008-10-09 @ 11:56:01
Postat av: Idas mamma

Hej

Vad skönt att ni är framme. Njut av era lediga dagar nu. Och så är vi väldigt intresserade av att höra vad ni tycker om Stora Barriärrevet.



Jag läste att ni har sommartid nu. Vi byter ju snart till vintertid, så snart har vi den mörkaste årstiden här. Jag förstår att ni kommer att sakna vårt mörker, men ni får försöka stå ut...



Ha det bra!

2008-10-10 @ 08:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0