Sarah i Sydney

Nu ar jag har, igen...i ett regnigt Sydney utan vanner och utan nagonstans att ta vagen...
Nej sa allvarligt ar det inte! Jag bor pa samma hostel vi gjorde forra gangen vi var har och har hittat var kompis Felicia som vi traffade forra gangen vi var har sa allt ar bara bra!
Kom flygande hit igar fran Alice Springs med mellanlandning och planbyte i Melbourne.
Pa fredag ska jag hitta tillbaka till flygplatsen och flyga forst 7 1/2 timme till Kuala Lumpur och sedan 12 timmar (och 1 minut star det pa biljetten) till Stockholm. Jag landar kl 6 pa morgonen pa lordag pa Arlanda och da har Fredrik lovat att vara dar och hamta mig!
Idag ska jag springa en massa vikitgt arenden som jag inte alls har nagon lust med. Ska till banken, YHA (hamta saker som ar inlasta i deras skap) och Work&Travels kontor sitter jag redan i. Sakert ar det nagot mer som jag har glomt...
Jag tycker det ska bli skont att fa komma hem, jag alskar att resa men vem har sagt att man inte kan komma tillbaka? Jag tycker att det var lagom att avsluta den har resan och var inte alls frestad att ens komma med och boka nagon biljett pa vastkusten (som de andra 2 ska utforska medan jag sitter hemma i slaskvadret). Jag skulle jattegarna fara tillbaka till Australien och definitivt till Nya Zeeland nagon gang i mitt liv! Just nu har jag fatt massor med ideer och vet vad jag vill gora nar jag kommer hem. Kanns inte som jag har slosat bort den har tiden, for jag har verkligen lart mig mycket. Larorikt och roligt har det varit. Och det ar val sa jag vill och hoppas att det ska fortsatta vara i livet.
Nu nar jag har varit alldelaes for filosofisk for idag sa tror jag jag ska springa ut i regnet en stund (om inte annat maste jag hamta min kamerakabel som jag glomde pa hostelet, annars blir det inga fler bilder!)
/ Sarah

Kommentarer
Postat av: Idas mamma

Välkommen tillbaka till Åland och verkigheten, Sarah! Här hemma har vi fint vårväder, så du tajmar det bra. Lämnar ett regnigt Sydney och landar på ett (förhoppningsvis) soligt Arlanda. Tänker du fortsätta blogga när du kommer hem? Ni tre har väl bloggen i bakhuvudet vad ni än gör även i framtiden.

2009-04-01 @ 08:01:41
Postat av: Sarahs mamma

Jag har semester den här veckan , därför är det soligt!Annars vill man att semestern ska vara länge men denna vecka får faktiskt gå fort.Det ska bli skönt att få hem dig igen, den här vintern har ändå gått fortare än jag trodde när ni reste.För er har tiden säkert varit dubbelt så lång eftersom ni fyllt den med nya upplevelser och äventyr.Den här resan kommer ni att minnas och bära med er hela livet. Visst kan man fara till Australien när man är äldre oxå men då har man nog lite större krav på komforten, att sova på bussar på nätterna är nog ingen större hit.Så välkommen tillbaks!!(och tyvärr blommar hasseln)

Ida och Sara,hoppas förkylningarna blir bättre snart och att ni får tag på ett bra jobb.Ha det så bra på er fortsatta resa och var rädda om er!



Kramar!!

2009-04-01 @ 08:47:43
Postat av: Idas mamma

Jag har inte hört om några förkylningar... Jag undrar hur mycket jag inte har fått veta om den här resan...

2009-04-01 @ 09:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0